Merhabalar,
Bu konuda sizlere excel üzerinden otomatik sıra numarası nasıl verebiliriz onu göstereceğim.

Öncelikle Excel üzerinden çoğumuz bu şekilde bir listeye Sıra yazar sonrasında ilk iki hücreye 1,2 diye doldurur aşağı doğru çekerek sıra numaralı oluştururuz. Bu yöntem de sürekli ekle - çıkar yapmadığımız listelerimiz için oldukça uygundur ancak sonradan ekleme yapacağımız listeler için sürekli yeniden yeniden sıra numaraları oluşturmak zahmetli ve gereksiz bir uğraştır. Bu gibi ekle - çıkar yapacağımız listeler için aşağıdaki yöntemi kullanarak otomatik sıra numarası vermesini sağlayabilirsiniz.



=SIRALI(BAĞ_DEĞ_DOLU_SAY(B:B)-1)
Kullandığımız bu kod ile ekran görüntülerinden görüldüğü üzere otomatik olarak bir sıra numarası veriyoruz. Liste sonuna ekleme yaptığımızda veya herhangi bir satır sildiğimizde de bu formül ile Excel'in yaptığımız değişikliklere göre otomatik olarak sıra numarası verdiğini göreceksiniz.
Kodun çalışma mantığı şudur :
SIRALI formülü ile belirlediğimiz aralıkta diziyi sıralı bir biçimde yazdırabiliyoruz. Örneğin ben SIRALI(10) dersem 10'a kadar sıralı bir biçimde yazar. BAĞDEĞDOLU_SAY ise belirlenen aralıktaki hücrelerin içerisinde veri olup olmadığını kontrol eden formüldür. -1 ise AD-SOYAD gibi veri başlığını saymaması için yaptığımız bir düzenlemedir. Dolu hücre sayısından -1 çıkartıp sırala formülü ile yazdırdığımızda kaç adet hücre varsa sayıp sonrasında sıralı yazdırarak bağımsız bir sıra numara sistemi oluşturmuş oluyoruz.